Gram na Planszy

Cała prawda o Neuroshima Hex 3.0

Opublikowany:
Przez: Bartek Cieślak

W najbliższych dniach do sklepów w całej Polsce trafią pudełka z nową edycją gry Neuroshima Hex. Trudno uwierzyć, że od premiery Neuroshimy mija już siedem lat. Minęło jak mgnienie. W międzyczasie Portal wydał międzynarodowe przeboje, ze Strongholdem i Robinsonem Crusoe na czele, pojawiały się nowe tytuły, zmieniał się rynek, powstawały i upadały wydawnictwa, pojawiały się nowe hity i znikały jak meteoryty, jedno było niezmienne – Neuroshima Hex…

Dlaczego nowa edycja?

Obecna edycja trafiła na rynek w 2007 roku. Przez ten wydawnictwo Portal Games zebrało wiele doświadczeń, rozwinęło się jako wydawca, zmienił się też rynek. W tym roku wraz z partnerami z USA i Francji postanowili odświeżyć Neuroshimę i wyprodukować nową, bogatszą edycję – dostosowaną do dzisiejszych wymagań rynku, zarazem pozbawioną drobnych problemów poprzedniej edycji.

Jakie zmiany?

Nowa edycja niesie wiele zmian.

Ilustracje

Wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove.

Znaczniki obrażeń

Do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.

Talia Hexogłówek

Dodano 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!

Grube żetony

W nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).

Nowe ikony

Ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie – mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.

Poszerzona instrukcja

Nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.

Zmiany w regułach

Nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.

Karty referencyjne

Do pudełka dodano cztery karty referencyjne – dla każdej z podstawowych armii w grze.

Co z posiadaczami aktualnej edycji?

Wydawnictwo Portal Games będzie wspierać posiadaczy obecnej edycji. Dodatki do gry opublikowane w latach 2014 oraz 2015 będą publikowane w dwóch wersjach – w wersji z ikonami dla wersji 2.5 oraz w wersji 3.0. Decyzja o produkcji dodatków w kolejnych latach będzie podjęta w oparciu o wyniki sprzedaży dodatków w określonych wersjach – tak długo jak długo będzie zainteresowanie dodatkami w wersji 2.5, tak długo wydawnictwo nie porzuci fanów tej edycji i będzie produkowało dodatki także w tej wersji.

W latach 2014 oraz 2015 na oficjalnych turniejach akceptowane będą żetony z obu edycji. Posiadacze starszej edycji nie będą w żaden sposób dyskryminowani.

Wydawnictwo Portal Games potwierdza wszelkie możliwe wsparcie dla fanów Neuroshimy Hex, zarówno obecnych jak i nowych.

Co z armią DDM?

Armia Doom’s Day Machine jako armia wyjątkowa nie jest częścią podstawowego zestawu gry Neuroshima Hex. Armia ta będzie dostępna osobno – osoby zainteresowane jej kupnem będą mogli dodać ją do swojej kolekcji już w grudniu, w bardzo promocyjnej cenie.