Gram na Planszy

Smoki nadleciały nad Wspieram.to, czyli ruszyła kampania gry Simurgh!

Opublikowany:
Przez: Bartek Cieślak

Właśnie na Wspieram.to ruszyła zbiórka wydawnictwa Baldar na grę Simurgh! Zapraszamy na parę słów o grze, kampanii i mały wywiad.

Simurgh to piękna eurogra, która przenosi nas w świat smoków współpracujących z ludźmi. Naszym zadaniem będzie stanąć na czele jednego z rodów i poprowadzić go ku sile i chwale, by ostatecznie stanąć na czele całej ludzkości w bitwie przeciw niebezpiecznym Cienistym.

Przez pierwsze dni kampanii gra będzie dostępna w bardzo atrakcyjnej cenie 140 PLN. Później nieco wzrośnie, ale nie na tyle, by Was zniechęcić. Wręcz przeciwnie. Simurgh wart jest swojej ceny! Zobaczcie zresztą co czeka na Was w pudełku:

02_Game Components_BaseGame_PL-page-0_mniejszy

 

Wygląda nieźle? Takie właśnie jest! A co Michał Krzywicki z wydawnictwa Baldar ma do powiedzenia na temat gry, kampanii i planów na przyszłość?

– Najpierw Cthulhu światy, teraz Simurgh. Osobiście bardzo mi się podoba Wasz dobór gier. Kto za tym stoi i czym się kierujecie, podejmując decyzje o kolejnych wydanych tytułach?

– Bardzo dziękuję, naprawdę miło słyszeć takie opinie. Chcemy, żeby nasze gry były po prostu dobrymi grami. Wiem, że to brzmi jak banał i zdaję sobie sprawę, że nie z każdą grą trafimy do szerszego grona odbiorców. Ale staramy się dobierać gry tak, żeby były bardzo dobre w swojej klasie. Jeżeli deck-buiding, to niech będzie taki, żeby po pierwszej partii gracz nie myślał, że to deck-biuiding, tylko po prostu dobra gra. Jak worker-placement, to niech to będzie Simurgh, który ściągnie do planszy i rodziny, i wyrobionych graczy. Ot, cała filozofia. Za dobór gier w firmie w największym stopniu odpowiadam osobiście, ale oczywiście nadstawiam ucha i wsłuchuję się w głosy innych. Tak czy inaczej, gra musi mieć to „coś”.

– Simurg odniósł spory sukces na Kickstarterze: ponad 1100 wspierających i prawie 90 tysięcy dolarów. Odblokowano sporo stretch goali, a do kupienia był również od razu dodatek. Czy polscy gracze również mogą liczyć na tyle dodatkowych elementów?

– Tak, gra odniosła sukces i w Essen, i na Kickstarterze. Podczas kampanii na wspieram.to gracze będą mogli otrzymać podstawową grę i dodatek. Ponieważ gra nie należy do najtańszych, postanowiliśmy wszystko pozostawić w rękach wspierających. Jeżeli przekroczymy określony próg, to również wydamy dodatek. Jeżeli chodzi o stretch goale to do podstawki będzie ich kilka. Trudno było nam coś wymyślić. Gra jest wspaniale wydana i wypchana po brzegi. Natomiast dodatek będzie miał kilkanaście stretchów.

– Macie już kolejne plany na przyszłość? Jakieś tytuły, które możecie zdradzić albo chociaż podpowiedzieć, czego możemy oczekiwać dalej od Waszego wydawnictwa?

– Niestety, na tym etapie nie mogę jeszcze dużo zdradzić. I proszę mi wierzyć, nie dlatego, że chcę być tajemniczy, czy podsycać zainteresowanie, ale dlatego, że część akcji promocyjnych jest już ustalona, a część umów nie została jeszcze podpisana. Na pewno w najbliższym czasie poza Simurghiem wydamy dwie kolejne gry. Te gry łączy to, że mają świetny klimat i są… po prostu bardzo dobre :), ale różni je chociażby mechanika – jedna gra to worker-placemenet (pewnie na dniach pojawią się już pierwsze informacje od jej patronów), druga to hand-management z blefem, negatywną interakcją i negocjacją. Pracujemy też m.in. nad grą Michała i Jarka z Thistroy – Chicago 1920. Bardzo liczymy na tę grę. Jak wszystko dobrze pójdzie, to może niedługo gra wejdzie w fazę ostatecznych testów. Przypomnę też o grze mojego autorstwa Felonia. Ale praca w wydawnictwie tak mnie pochłania, że wątpię, by udało mi się wydać ją w tym roku.

– Bardzo dziękuję za wywiad.

– Ja również bardzo dziękuję. I zapraszam wszystkich na wspieram to.

 

Jak już zostało powiedziane, gra na Kickstarterze (gdzie Simurgh zebrał ponad 80 tysięcy dolarów, a projekt wsparło ponad 1100 graczy) została ufundowana wraz z dodatkiem. My na szczęście również dostaniemy taką możliwość: dodatek Call of The Dragonlord zostanie wydany po przekroczeniu określonego progu: 55 tysięcy złotych. Mocno trzymamy kciuki, że się uda, ponieważ ta gra zdecydowanie na to zasługuje. A co nowego wniesie dodatek? Zobaczmy:

02_Game Components_Expansion_PL-page-0_mniejszy

Zapraszamy wszystkich do wspierania akcji, którą znajdziecie W TYM MIEJSCU.

Jeśli lubicie gry typu worker placement to Simurgh na pewno Wam się spodoba. Tym bardziej, że wnosi nieco nowych rozwiązań do tej często eksploatowanej mechaniki dając tym samym poczuć graczom coś nowego nie tylko ze względu na niecodzienną dla tego rodzaju gier tematykę. Ponadto dwa tryby rozgrywki pozwolą dobrze bawić się zarówno początkującym graczom, jak i tym bardziej doświadczonym i wymagającym. No i gra jest wyjątkowo piękna i bardzo porządnie wykonana – wiem co mówię, bo egzemplarz właśnie przyszedł pocztą, leży obok a ja nie mogę przestać się na nią patrzeć :) Jesteśmy dumni że możemy być częścią tego projektu jako patron medialny i zapewniamy, że nie pożałujecie ani minuty spędzonej na rozwoju swojego smoczego klanu ;)